Köpvilkor

Köpvillkor

Köpvillkor för handel med teamworkwear.sbsreklam.se

Allmänt

Följande köpvillkor är anpassat för internetförsäljning på teamworkwear.sbsreklam.se.
teamworkwear.sbsreklam.se ägs och drivs av SBS Reklam AB.

Information om SBS Reklam AB

Postadress: Växelgatan 5, 82630Söderhamn
Organisationsnummer: 556869-8608
Kontaktuppgifter
E-post: Info@sbsreklam.se
Telefon: 0270-10420

Beställning

Beställer gör du enkelt, säkert och smidigt på www.teamworkwear.sbsreklam.se. När du lägger en beställning så godkänner du våra köpvillkor. Läs igenom våra köpvillkor innan du bekräftar ditt köp.

Du bekräftar din beställning när du genomfört sista steget i kassan. Härmed blir du också ansvarig för att betala din beställning. Avtal om köp träffas när vi via e-post har bekräftat beställningen.

Annullera en beställning

Du har rätt att avbryta din beställning innan vi har skickat din order. Det gäller dock ej för tryckta kläder, specialbeställda eller måttbeställda varor. Du kan annullera din beställning genom att skicka ett mejl med rubriken Avbeställning och ditt ordernummer till info@sbsreklam.se eller genom att ringa till 0270-10420.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor (SEK). Du kan välja att se pris exklusive eller inklusive moms. Det är priserna vidbeställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för felaktiga uppgifter samt slutförsäljning. Om vi upptäcker att ett felaktigt pris har angetts för en produkt som du beställt kommer vi att underrätta dig och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan köpet genomförs. Vi kan inte erbjuda samma pris som produkten hade under rea-kampanjen efter kampanjens slutdatum.

Leverans och transport

Vi skickar ditt paket med valt leveranssätt till vald adress. Får ditt paket inte plats i brevlådan eller box så går det i stället till ditt närmaste postombud där du kan hämta ut det. Du som kund är ansvarig för att välja ett leveranssätt som är tillgängligt för angiven adress.Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp. Vi reserverar oss för eventuella förseningar orsakat av fraktleverantörer. Vi reserverar oss även för längre leveranstider vid högtider och kampanjer. När din beställning är skickad från vårt lager, har vi inte möjlighet att återkalla ditt paket utan det kommer att levereras till dig. Om leveransen skickas till postombud eller leveransbox måste du hämta ut ditt paket inom tidsramen för tjänsten. Läs mer om detta hos respektive fraktleverantör. För paket som inte löses ut av dig inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för fraktavgift, speditörens returfrakt till oss samt administrationsavgift. Detta gäller även om vi har skickat produkten till dig "fraktfritt".

Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad skall du anmäla detta direkt på plats. Du gör en reklamation till transportören direkt på utlämningsstället. Kontakta sedan oss om skadan via mejl.

Betalning

Tillsammans med vår betaltjänstleverantör Svea Bank AB, erbjuder vi olika betalningsalternativ och du kan själv välja vilket betalningsalternativ som du vill använda. De möjliga betalningsalternativ som du kan välja mellan framgår alltid i samband med din beställning. Beroende på vilket alternativ du väljer kan extra kostnader tillkomma. Du hittar fullständig information om samtliga betalningsalternativ nedan. Eventuella kostnader för ditt betalningsalternativ framgår även alltid innan du gör din beställning.

Vid kortbetalning kan du välja MasterCard eller Visa. Kortbetalningar är säkra och vi accepterar alla MasterCard- och Visa-anslutna kort som är utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos Svea Bank och är krypterade enligt gällande standarder och regler angående detta.

I samband med att du genomför ett köp hos oss kommer du ingå ett separat avtal om betalning med vår betaltjänstleverantör. För avtalet om betalning gäller dessa villkor.

Ångerrätt och returer

Du som handlar som privatperson har i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp om du meddelar oss om detta inom 14 dagar. Tiden räknas från dagen efter att du tagit emot varan. Infaller den 14:e dagen på en lördag, söndag eller helgdag blir det i stället nästkommande vardag som blir sista dagen för tidsfristen. Det gäller dock ej för tryckta kläder, specialbeställda eller måttbeställda varor. Observera att det inte betraktas som ett nyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Du betalar själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats. Var vänlig och kontakta oss innan retur för bästa hantering.

Önskar du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du oss. Beroende på vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur. Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10–25 % i följande fall:
Vid retur efter 14 dagar
Om kvitto/faktura saknas
Om originalförpackning är skadad/saknas.

Byte

Vi erbjuder inte traditionella byten utan endast returer. Följ stegen ovan hur du gör en retur och placera sedan en ny beställning på den produkt du vill beställa, så skickar vi ut din nya beställning så snart som möjligt. Observera att Ej Uthämtade paket inte räknas som utnyttjande av ångerrätten.

Reklamation

När du handlar som företagare, eller använder ett företagsnamn på kvittot, tillämpas Köplagen (1990:931). Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt.

Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara.

Reklamationsrätten omfattar endast tillverkningsfel. Det är viktigt att undersöka produkten noggrant när du mottagit den.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta oss innan du skickar din produkt i retur till oss. Du kommer då få instruktioner för hur processen för reklamationen ska gå vidare.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
Mejl: info@sbsreklam.se
Telefon: 0270-10420

Förbehåll

SBS Reklam AB tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter på www.teamworkwear.sbsreklam.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar tryckfel och felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan www.teamworkwear.sbsreklam.se och andra publikationer har de uppgifter som uppges på www.teamworkwear.sbsreklam.se företräde.

Force Majeure

SBS Reklam AB har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför SBS Reklam AB kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Befriande omständighet ska bland annat men inte uteslutande anses gälla myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

Tvist

Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar oss per mejl eller telefon.

Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk
domstol.

Om du är konsument har du även rätt att få din tvist prövad genom alternativ tvistelösning, förutsatt att ärendet uppfyller kraven för handläggning (t.ex. tids- och värdegränser). Vi åtar oss att medverka i tvistelösning med en konsument enligt Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden (2015:671). Nämnd för alternativ tvistelösning är:

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174, 101 23 Stockholm
www.arn.se

EU-kommissionen ställer dessutom en plattform för tvistlösning utanför domstol till konsumenternas förfogande. Denna gör det möjligt för dig som konsument att lösa tvister i samband med dina beställningar på nätet utan att behöva gå till domstol. Plattformen för tvistlösning finns på den externa länken ec.europa.eu/consumers/odr/.

Personuppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar till SBS Reklam AB hanteras i enlighet med SBS Reklam AB policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos SBS Reklam AB kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att kontakta oss.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till företag eller privatpersoner på godtyckliga grunder.

Felaktig information

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel såsom, men inte uteslutande:

Felaktigt publicerade priser
Felaktiga specifikationer och
tekniska data
Felaktiga bilder
Felaktig kompabilitet

Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.

Färgåtergivning på produktbilder

Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.